FÖRSÄLJNINGSVILLKOR


Vi önskar att alla som handlar hos oss skall känna sig maxiamal trygghet. 

Läs igenom våra försäljningsvillkor. Vid godkänning av din beställning har du per automatik godtagit villkoren för köp.

Alla priser är inklusive 25% moms och i svenska kronor.

Betalning:

Vi erbjuder följande betalningsalternativ:

1: Betalning med Visa och Master Card

Vi accepterar Visa och Mastercard som betalningskort. All information kring ditt kort överförs på en säkert sätt, och inga kortupplysningar blir lagrat hos Golfhandelen.se.

2: Pay Pal

Vi accepterar betalning med Pay Pal. Detta är en av de snabbaste och mest effektiva sätten du kan betala på.

3: Swish

Vi accepterar betalning med Swish.

4: Faktura eller delbetalning via Svea Bank (Privatperson)

Du kan även välja att räntefritt delbetala eller betala mot faktura. Administrationsavgift/månad och ev. uppläggningsavgift tillkommer.

5: Faktura via Svea Bank (Företag)

Kreditprövning: Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas.

Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum. Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2% per månad från förfallodatum till dess full betalning sker.

Överlåtelse: Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 (”Svea Bank”). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.

GDPR: Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08 – 514 931 13 eller swp@svea.com. Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com.



Beställning

Alla beställningar sker via vår hemsida, www.golfhandelen.se och leverans sker endast till adresser inom Sverige.

Alla priser är inklusive moms.

Vi förbehåller oss rätten att när som helst justera priser.

 

Leveranstid och Frakt

Normal leveranstid är 2-5 arbetsdagar på lagervaror. Beställningsvaror eller specialbeställningar som Custom-Orders har en längre leveranstid på cirka 10-14 arbetsdagar. Om varan ej finns i lager så kontaktar vi dig så du får ett aktuellt leveransbesked. Vi gör vårt bästa för att du som kund skall få din beställning inom den lovade leveranstiden men vi reserverar oss för eventuella förseningar på grund av högt beställningstryck (exempelvis Black Friday/Week, jultid) samt vid omständigheter vi inte råder över. 

Vid Custom-orders, ange specifikationer i fältet Kommentar till Kundtjänst på kassasidan eller maila in till info@golfhandelen.se.

I webbshopen under respektive produkt finns information om leveranstid, där beräknad leverans på produkten står. Nedan står förtydligande information kring de olika leveranstiderna:

*2-5 arbetsdagar - innebär normalt att varan finns på lager och kan skickas omgående, vid slutsåld vara blir ni kontaktad med ny aktuell information.

*7-10 arbetsdagar - innebär att produkten inte finns på vårt lager utan beställs från leverantör. Leveranstiden kan bli kortare eller längre beroende på status hos leverantör.

*2+ veckor - innebär att även vår leverantör antingen är slutsålda på produkten eller att den helt enkelt har en längre leveranstid. Leveranstiden kan bli kortare men även längre.

Leveranssätt

Beställningar skickas i första hand med DHL och levereras till en DHL Servicepoint. När paketet anländer till utlämningsställe skall avisering skickas ut från DHL via SMS eller Mail, därefter kan det hämtas ut med hjälp av giltig legitimation samt Kolli-ID. Mer information gällande giltig legitimation för hämtning av paket som skickas via DHL, se DHL’s Hemsida.

Fraktkostnader

På grund av varierande storlek på paket har vi en enhetlig fraktkostnad på 100kr. Fraktfri leverans sker på beställningar på minst 1500 kr. Om paket ej blir uthämtat och går i retur förbehåller sig Golfhandelen Strömstad AB rätten att debitera kostnaden för frakt, returfrakt, expeditionsavgift och hanteringskostnader (För närvarande 350kr). Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.

Hämtning i vår butik i Strömstad

Möjligheten finns att beställa varor via vår hemsida och sedan hämta de i vår butik på Strömstad Shoppingcenter, Oslovägen 50. Dock endast under ordinarie öppettider. Se öppettider här.

 

Köpvillkor

Orderbekräftelse skickas ut efter genomfört köp till den mail som blivit angiven i kassan, har du inte fått mail samma dag som beställning är gjord kolla för säkerhets skull i skräpposten. Har ni ej fått bekräftelse på köp samma dag, kontakta oss.

Order räknas som giltig efter att orderbekräftelse skickats ut, kunden ansvarar för att ange korrekt information.

Alla försök till bedrägeri polisanmäls.

Personuppgifter

Kundnummer erhålles vid första köptillfället, dina lämnade personuppgifter (Personnummer, namn, adress, mm) lagras i Golfhandelen.se's kundregister. Uppgifterna skyddas enligt den nya dataskyddsförordningen (GDPR) och lämnas aldrig ut till tredge part. Dina uppgifter används endast av Golfhandelen.se för att underlätta vår kundkontakt med dig och förbättra din upplevelse på vår sida.

Reklamationer

Är levererat paket skadat kan du reklamera det, detta görs direkt till ombud – vänta ej med detta då en sådan reklamation ej är giltig. Kontakta sedan golfhandelen.se på info@golfhandelen.se eller 079 339 14 15 för mer information.

Kvittot som medföljer paketet är ditt garantibevis, våra produkter har 1 års garanti med undantag för de leverantörer som erbjuder längre tid på sina produkter eller komponenter.

Garanti omfattar ej transportkostnader, vid eventuell tvist följer vi Almänna reklamationsnämndens beslut.

Ta alltid kontakt med oss vid reklamation eller retur innan du skickar tillbaka en vara på info@golfhandelen.se

Ångerrätt/Retur

Vi önskar att ge våra kunder en bättre ångerrätt än den som ligger i köplagen. Vi ger därför alla våra kunder 4 veckors full returrätt, även om produkten är varsamt använd under denna perioden. Det förutsätter dock att produkten inte har synliga skador samt att medföljande streckkoder och eventuell förpackning finns kvar. Det är inte tillåtet att sätta en fraktsedel direkt på originalkartongen på tex skor, den blir då skadad och vi kan ej godkänna returen.

Ångerrätten gäller ej Custom-Orders eller Specialbeställningar där en produkt justerats efter kundens önskemål, ex byte av grepp eller justering av längd eller lie.

Produkter som inte finns i vårt vanliga sortiment räknas som specialbeställning. Exempelvis skor i X-Wide, modeller eller storlekar som i vanliga fall inte är lagerförda.

Vid nyttjande av ångerrätten på 4 veckor står du som kund själv för returfrakt samt den egentliga fraktkostnaden vid köpet. Vid återbetalning betalar vi ut det du betalat minus avdrag för den egentliga fraktkostnaden. Återbetalning sker med samma betalningsmedel som du använde för att genomföra köpet. Returfraktsedel via DHL kan även beställas från oss. Vi justerar då fraktkostnaden efter godkänd retur på återbetalningen. Fraktkostnaden varierar beroende på försändelsens storlek och vikt.

Återbetalning vid faktura/delbetalning
När vi mottagit din retur och godkänt den kontaktas Svea för en kreditering av det aktuella beloppet. Svea kontaktar dig sedan för att lösa återbetalningen. Har du inte hunnit betala din faktura än kommer du att få en uppdatering kring din faktura. Tänk på att du som kund är skyldig att betala fakturan du får från Svea även om du har eller tänker skicka tillbaka en produkt. Detta för att slippa påminnelseavgifter etc. 

Återbetalning vid kortköp/banköverföring

När vi mottagit din retur och godkänt den kontaktas Svea för en återbetalning av det aktuella beloppet. Återbetalningar görs till samma kort/konto inom ett par dagar (ibland kan det ta längre tid).

Återbetalning vid Swishbetalning
När vi mottagit din retur och godkänt den återbetalas det aktuella beloppet direkt till ditt Swishnummer. 

Återbetalning vid Paypal-betalning
När vi mottagit din retur och godkänt den kontaktas Paypal för en återbetalning av det aktuella beloppet. 


Du får alltid ett mail ifrån oss när vi har hanterat din retur. 

Varor som returneras får inte skickas mot postförskott eller krav, vi löser inte ut dessa paket.

Ta alltid kontakt med oss först innan nyttjande av ångerrätten. Du kan använda dig av vårt returformulär, som du hittar här, när du returnerar en produkt eller lägga i en lapp i returpaketet med ordernummer samt notering om det är retur eller eventuellt storleksbyte för smidigast hantering. Kom ihåg att packa returförsändelen ordentligt och tänk på att du som kund är ansvarig för returen så spara gärna inlämningskvittot du får.

Övrigt

Vi följer konsumentverkets regler för E-handel och returer. Är du under 18 år räknar vi med att ni har målsmans godkännande före beställning. Alla priser är inklusive moms. Vid prisjustering efter beställning förbehåller vi oss rätten att inte återbetala mellanskillnaden, även om detta är inom 4 veckor från köpet gjorts. Vi reserverar oss för slutförsäljning samt för eventuella pris och korrekturfel. Eventuella kampanjer, exempelvis ”Köp 3 betala för 2” gäller endast lagervaror. Av tekniska själ kan färgerna på hemsida avvika något från verkligheten.

Returadress

Golfhandelen.se/Tee Two Green AB
Strömstad Shoppingcenter
Oslovägen 50
45235 Strömstad

 

Om har frågor är du alltid välkommen att kontakta oss på +46 793 39 14 15 eller info@golfhandelen.se.


VÄLKOMMEN TILL EN SÄKER OCH LÖNSAM HANDEL!

 

Logga in